دریافت – رسید تصویر سیاسی رسانه ها حسن روحانی

دریافت – رسید: تصویر سیاسی رسانه ها حسن روحانی رئیس جمهور اهالی رسانه اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری سینمای کشور عزیزمان ایران دچار باندبازی شده است است / مختار سائقی

بازیگر شب های برره گفت: روزی داریوش اسدزاده به من گفت تو بسیار پررو هستی ۴۰ سال است که در بازیگری حضور داری و اگر اوج هم نگرفتی ولی در سینما و تلویزیون هستی این

سینمای کشور عزیزمان ایران دچار باندبازی شده است است / مختار سائقی

مختار سائقی: سینمای کشور عزیزمان ایران دچار باندبازی شده است است

عبارات مهم : سینما

بازیگر شب های برره گفت: روزی داریوش اسدزاده به من گفت تو بسیار پررو هستی ۴۰ سال است که در بازیگری حضور داری و اگر اوج هم نگرفتی ولی در سینما و تلویزیون هستی این که بتوانی خود را تثبیت کنی و در سینما بمانی مسئله مهمی است.

مختار سائقی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با میزان، راجع به اوضاع کمدی گفت: به عنوان یک تماشاچی عام مثل مردم احساس می کنم آثار کمدی سینمایی نسبت به گذشته ضعیف تر هستند. کارهای خوب کمدی گذشته در حال حاضر ساخته نمی شود و علت آن این است که کارگردانان باری به هر جهت به تولید اثر دست می زنند.

وی به همین جهت افزود: فیلم “خالتور” با فروش ۸ میلیارد نشان می دهد که مردم تشنه خوش حالی هستند ولی قرار نیست به هر وسیله مردم را بخندانیم. در سینما با وجود افت نسبت به گذشته تولیدات به مسیری رفته است که چاره ای وجود ندارد تا مردم به هر وسیله خندانده شوند و این شاید حتی علی رغم میل باطنی کارگردان باشد.

بازیگر “شب های برره” راجع به مسیر طی شده است ژانر کمدی در سینما اظهار کرد: از بازیگران کمدی که سالها در ژانر کمدی بازی کرده اند سنی گذشته و جوانان نیز جاذبه و توانایی بازیگران پیشکسوت را ندارند. مسیری که اکبر عبدی، حمید جبلی، مهران مدیری شروع کردند در حال حاضر رو به افول هست. در حال حاضر کمدی به دلایل متفاوت اعم از کارگردانی، بازیگری و قصه های دم دستی و سطحی افول کرده است.

سائقی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیگران عرصه کمدی هم با پول وارد عرصه بازیگری می شوند توضیح داد: سینما شرکت کشور عزیزمان ایران خودرو، صافکاری یا تراشکاری نیست. بازیگری یک حرفه بسیار سخت است که نیاز به مطالعه، دانش، فیزیک و بیان مناسب، ایست درست و پشتکار و پشتکار و پشتکار دارد. ممکن است یک نفر با پول وارد شود ولی دوام در سینما را مردم مشخص می کنند. اگر یک بازیگر با پول وارد شود و توانایی نداشته باشد خود به خود طرد خواهد شد چون تهیه کننده روی بازیگری که نمی تواند تماشاچی جذب کند سرمایه گذاری نمی کند.

وی به بیان خاطره ای راجع به بازیگری خود پرداخت و بیان کرد: روزی داریوش اسدزاده به من گفت تو بسیار پررو هستی ۴۰ سال است که در بازیگری حضور داری و اگر اوج هم نگرفتی ولی در سینما و تلویزیون هستی این که بتوانی خود را تثبیت کنی و در سینما بمانی مسئله مهمی است.

بازیگر “سر دلبران” در ادامه تصریح کرد: در عالم بازیگری هنگامی که نقش های کوتاه به من پیشنهاد شد چون فکر کردم که دیده نمی شوم به پشت صحنه آثار رفتم. با در نظرگرفتن این که دوره طراحی صحنه و لباس را گذرانده بودم و از شاگردان مجید میرفخرایی بودم شروع به دستیاری صحنه کردم و توانستم عضو انجمن طراحان صحنه و لباس شوم. نخستین جایزه طراحی صحنه و لباس را در فیلم “بلوف” ساموئل خاچکیان از آن خود کردم که بزرگترین افتخار من است.

قبل از این فیلم با طراحان صحنه و لباس مطرح کشور عزیزمان ایران به عنوان دستیار صحنه و لباس ۳۵ تا ۴۰ فیلم و بعد از بلوف در ۲۰ فیلم طراح صحنه و لباس بودم. قصدم از این توضیحات این است که بگویم اگر یک نفر ممکن است با پول و باندبازی وارد شود ولی اگر استعداد و خلاقیت در او وجود نداشته باشد و نتواند توانایی خود را نشان دهد دوام وجود نداشته و فرد از بین بردن خواهد شد.

سائقی مسئله باندبازی در تقسیم نقش ها و گزینش بازیگران را مهم تر از ورود افراد به عرصه بازیگری با پول دانست و در این باره بیان کرد: باندبازی در تقسیم نقش ها مسئله ای دائمی است و همواره وجود دارد. در ویلاهای شبانه دور هم جمع شده، تیم می شوند و بین خود بازیگر جهت نقش گزینش می کنند و سایر بازیگران را با اظهار نظر و نامیدن صفت های متفاوت رد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در فیلم های متفاوت می بینیم که بعضی از عوامل تولید با هم قوم و خویش هستند و به این باندبازی بسیار اعتقاد دارم و بسیاری از بازیگران که توانایی های بسیار دارند منزل نشین شده است اند.

واژه های کلیدی: سینما | بازیگر | سینمای | بازیگری | سینمایی | بازیگران | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs